Nuoren tapaamissoittajan tie kehityspäälliköksi – Mirkan uratarina
Tervetuloa tutustumaan uratarinaani! Olen Mirka Puurtinen ja työskentelen kehityspäällikkönä myynnin ja vakuuttamisen kehityspalveluissa. Tehtäviini sisältyy palveluiden, toimintamallien ja järjestelmien kehittämistä ja toimin projektipäällikkönä erilaisissa myynnin, vakuuttamisen ja asiakaskokemuksen kehittämisprojekteissa.
Olen työskennellyt Pohjantähdessä jo vuodesta 1998 asti ja urani aikana olen päässyt tekemään erilaisia tehtäviä vakuutusalalla. Tehtävien monipuolisuuden koenkin rikkaudeksi ammattitaitoni kasvattamisessa.
Mistä uratarina sai alkunsa?
Tulin Pohjantähteen tapaamissoittajaksi, josta siirryin puhelinpalveluun palveluneuvojan tehtävään. Työskentelin usean vuoden ajan asiakasrajapinnassa ja hoidin asiakkaidemme asioita niin puhelimessa kuin kasvotusten.
Palveluneuvojan tehtävästä siirryin palveluassistentiksi ja sen jälkeen olen toiminut muun muassa aluesihteerinä, kentän johtajan sihteerinä ja asiakkuusasiantuntijana. Asiantuntijan tehtävässä olin ensin yritysasiakasliiketoiminnassa ja sen jälkeen tuote- ja palvelukehityksessä.
Kehityspäällikön tehtävässä kiinnostavinta ovat mielenkiintoiset projektit, yhteistyön tekeminen kaikkien pohjantähtiläisten kanssa ja vaihtelevat työtehtävät. Kahta samanlaista päivää ei ole ja projektityöskentely on sopivan haastavaa ja pitää mielen virkeänä.
Matala organisaatio ja mahdollisuudet kehittää osaamista
Pohjantähti-vuosieni aikana minulle on tarjoutunut mahdollisuuksia kehittää osaamistani. Olen työn ohella opiskellut muun muassa palvelumuotoilua avoimessa yliopistossa ja olen suorittanut sekä johtamisen erikoisammattitutkinnon että lähiesimiehen ammattitutkinnon tukemaan projektipäällikön tehtäviä. Myös sisäiset koulutukset antavat hyviä eväitä työskentelyyn ja kehittymiseen tehtävässäni.
Pohjantähden yksi vahvuus on matala organisaatio. Asioista voidaan keskustella ja päättää nopeastikin. Jokaisella on myös mahdollisuus olla mukana kehittämässä yhtiötä entistä paremmaksi. Meillä on hyvä yhteishenki ja yhdessä tekemisen meininki. Työssä jaksamista tuetaan monin eri tavoin ja työsuhde-edut ovatkin todella hyvät.
Toivon, että Pohjantähti säilyy tulevaisuudessakin itsenäisenä ja vakaana, aidosti ihmisen kokoisena vakuutusyhtiönä niin asiakkaiden kuin työntekijöidenkin näkökulmasta.
Asiakkaamme omistavat palan Pohjantähteä – me olemme olemassa heitä varten.