Lahjoitimme 10 000 euroa Lasten Liikunnan Tuen toimintaan

Lasten Liikunnan Tuki on toiminut Hämeenlinnan seudulla aktiivisesti vuodesta 1995. Yhdistyksen kaksi perustehtävää ovat lasten, nuorten ja perheiden liikuttaminen sekä nuorten koulutuksen ja työllistymisen tukeminen.

Yhdistys on mukana niin koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnassa, koulu- ja opiskelijaliikunnassa kuin lasten ja nuorten harrasteliikunnassakin. Lisäksi yhdistys osallistuu erilaisten tapahtumien ja lomatoiminnan järjestämiseen.

”Lasten ja nuorten kokonaisvaltainen hyvinvointi on meille tärkeää. Haluamme tukea liikunnallista elämäntapaa, koska liikkeen, oppimisvalmiuksien ja varsinaisen oppimisen yhteys näkyy meidän toiminnassamme päivittäin”, yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Liedes kertoo.

Lasten Liikunnan Tuki on hallinnoinut pitkään Aulangon Luontoliikuntakeskusta. ”Luonnossa liikkuminen edistää hyvinvointia monella eri tapaa. Yhtenä tavoitteenamme onkin, että mahdollisimman moni lapsi ja nuori pääsee tutustumaan luontoon ja luomaan oman suhteensa siihen”, Liedes toteaa.

Pohjantähden lahjoitusrahalla toteutetaan lapsille, nuorille ja lapsiperheille erilaisia luontotapahtumia, työpajoja ja opetustuokioita. Tarkoituksena on lisätä luonnon ja sen prosessien, kestävän elämäntavan sekä kiertotalouden ymmärtämistä.

”Aulangolle on kehitetty Kestävän elämäntavan oppimispolku, joka on varhaiskasvatus- ja opetussuunnitelman pohjalta laadittu monialainen oppimiskokemus. Lahjoitusrahalla voimme tarjota niin päiväkodeille kuin kouluillekin retkipäiviä”, iloitsee Liedes.

Pohjantähden lahjoituksen luovutti vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen. Sekin vastaanotti Lasten Liikunnan Tuen toiminnanjohtaja Juha Liedes.

Pohjantähden lahjoituksen luovutti vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen. Sekin vastaanotti Lasten Liikunnan tuen toiminnanjohtaja Juha Liedes.

Lahjoituskampanja lasten ja nuorten luontokasvatuksen ja luonnossa liikkumisen edistämiseen

Pohjantähti jatkaa lasten ja nuorten hyvinvointia tukevaa työtä lahjoittamalla 60 000 euroa yhdistyksille, jotka edistävät lasten ja nuorten luontokasvatusta tai luonnossa liikkumista. Aiempina vuosina olemme kohdistaneet lahjoituksia esimerkiksi lasten ja nuorten eriarvoistumisen ehkäisemiseen sekä monipuolisesti heidän hyvinvointinsa tukemiseen.

”Luontoyhteys on ratkaisevassa roolissa lasten ja nuorten hyvinvoinnin ja tulevaisuuden rakentumisessa. Luonnossa liikkuminen ja ympäristön kunnioittaminen opettavat tärkeitä arvoja ja taitoja, jotka kantavat läpi elämän. Haluamme Pohjantähdessä varmistaa, että lapset ja nuoret saavat mahdollisuuden kokea luonnon ihmeet ja oppia ymmärtämään niiden merkityksen sekä itselleen että koko planeetalle”, summaa Niiranen.

Pohjantähtiläisistä koostuva raati valitsi kaikista lahjoituskampanjaan osallistuneista yhdistyksistä kuusi lahjoituskohdetta, joista kunkin toimintaa tuetaan 10 000 eurolla.