Lahjoitimme 10 000 euroa Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry:n toimintaan

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry tarjoaa kuntoutus-, tuki- ja neuvontapalveluja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Yhdistys tarjoaa ammattilaisten apua muun muassa syöpäneuvonnassa kurssien ja asiakasvastaanottojen kautta. Myös vertaistuella on merkittävä rooli toiminnassa. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on aloittanut toimintansa vuonna 1951 ja se lukeutuu Suomen suurimpiin alueellisiin kansalaisjärjestöihin noin 28 000 henkilöjäsenellään. Yhdistyksen keskusjärjestönä toimii Suomen Syöpäyhdistys.

Pohjantähden lahjoituksen kohteena ovat lapset ja nuoret, jotka itse sairastavat syöpää sekä ne lapset ja nuoret, joiden vanhempi on sairastunut. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry järjestää lahjoitusrahoilla näille lapsille ja nuorille luontotoimintaa voimaretkien ja luontoseikkailujen muodossa.

Perheenjäsenen sairauden myötä arkeen tulee usein rajoitteita, taloudellisia haasteita sekä henkistä kuormitusta. Yhdistyksen tavoitteena on tukea koko perheen hyvinvointia ja toimivaa arkea muuttuneen tilanteen keskellä sekä löytää perheen yhteisiä voimavaroja. “Haluamme tarjota lapsille ja nuorille sekä koko perheelle mahdollisuuden irrottautua sairausarjesta ja saada iloa ja virkistystä elämään”, kertoo Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen perhetyön asiantuntija Pia Ilves.

Pohjantähden lahjoituksen luovutti digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Katri Erkkilä. Sekin vastaanotti Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimitusjohtaja Ville Viitanen yhdessä Pia Ilveksen ja luonto-ohjaaja Taina Ylenius-Högforsin kanssa.

Pohjantähden lahjoitus Lounais-Suomen Syöpäyhdistykselle

Lahjoituskampanja lasten ja nuorten luontokasvatuksen ja luonnossa liikkumisen edistämiseen

Pohjantähti jatkaa lasten ja nuorten hyvinvointia tukevaa työtä lahjoittamalla 60 000 euroa yhdistyksille, jotka edistävät lasten ja nuorten luontokasvatusta tai luonnossa liikkumista. Aiempina vuosina olemme kohdistaneet lahjoituksia esimerkiksi lasten ja nuorten eriarvoistumisen ehkäisemiseen sekä monipuolisesti heidän hyvinvointinsa tukemiseen.

”Luontoyhteys on ratkaisevassa roolissa lasten ja nuorten hyvinvoinnin ja tulevaisuuden rakentumisessa. Luonnossa liikkuminen ja ympäristön kunnioittaminen opettavat tärkeitä arvoja ja taitoja, jotka kantavat läpi elämän. Haluamme Pohjantähdessä varmistaa, että lapset ja nuoret saavat mahdollisuuden kokea luonnon ihmeet ja oppia ymmärtämään niiden merkityksen sekä itselleen että koko planeetalle”, summaa Pohjantähden vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen.

Pohjantähtiläisistä koostuva raati valitsi kaikista lahjoituskampanjaan osallistuneista yhdistyksistä kuusi lahjoituskohdetta, joista kunkin toimintaa tuetaan 10 000 eurolla.