Pohjantähtiläiset turvaamassa koulutyön aloitusta

Hämeenlinnalaisten lasten kouluvuosi käynnistyy keskiviikkona 7.8.24. Koulutaipaleensa aloittavia ekaluokkalaisia on yli viisisataa ja uusia eskarilaisia reilut 600. Vakuutusyhtiö Pohjantähti varmistaa, että pienet kulkijat pääsevät turvallisesti kouluun.

Nelisenkymmentä pohjantähtiläistä turvaa pienten koululaisten kulkua keskiviikkona Seminaarin koulun, Ojoisten Lastentalon, Luolajan koulun, Myllymäen koulun, Kirkonkulman koulun ja Nummen koulun lähiristeysalueilla. Pohjantähtiläiset ovat asemissa puoli tuntia ennen koulupäivän aloitusta ja vanhemmat sekä lapset tunnistavat heidät liikenteen seasta punaisista huomioliiveistä.

Idea koulutien turvaamiseen tuli Jaakko Turtiaiselta, joka toimii Pohjantähden franchisingyrittäjänä Kanta-Hämeessä. ”Olen itsekin pienten lasten isä ja voin hyvin samaistua koko perheen jännitykseen, joka koulun aloitukseen väistämättä liittyy”, Jaakko kertoo ja jatkaa: ”Haluamme osaltamme turvata pienten kulkijoiden koulupäivää. Sain koulujen vanhempainyhdistyksiltä tosi positiivisen vastaanoton ajatukselleni.”

Vakuutusyhtiö Pohjantähti on viime vuosina panostanut yhteiskuntavastuuseen. Alueellisten toimenpiteiden lisäksi yhtiö lahjoittaa vuosittain 130 000 euroa yleishyödyllisille, vastuullisesti toimiville tahoille. Turtiainen näkee koulutien turvaamisen osana yhteiskuntavastuuta, mutta myös konkreettisena käytännön toimena: ”On kaikkien etu, ettei vahinkoja pääse sattumaan. Käytämme mielellämme työpäivästämme parituntisen siihen, että jalkaudumme sinne, missä meitä eniten sillä hetkellä tarvitaan.”