Asiakkaiden arvostaminen näkyy Pohjantähdessä kasvuna
Pohjantähti ennakoi 3,4 %:n kasvua vuonna 2019, mikä kielii asiakastyytyväisyydestä. Alan keskimääräinen kasvu kulkee 2 % tienoilla.
”Meille on tullut kuluneen puolen vuoden aikana yli 2 500 uutta autovakuutusasiakasta ja kehitys näyttää jatkuvan hyvänä. Asiakasmäärän kasvu on positiivinen yllätys”, iloitsee toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen.
”Todella moni haluaa nyt valita juuri meidät. Tämä kertoo hyvästä palvelusta ja asiakassuhteen hoidosta, jota vain aidosti ihmisen kokoinen yhtiö voi tarjota”, Kiiliäinen arvioi.
Pohjantähden liikevoitto oli tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla 2,5 miljoonaa euroa ja vakavaraisuussuhde kasvoi 274 prosenttiin. Viime vuoden vastaavat luvut olivat 2,6 miljoonaa euroa ja 234 prosenttia.
Yhtiön maksutulon kehitys osoittaa positiiviseen suuntaan, vaikka alkuvuoden puolella oli vielä hieman laskua. Pohjantähti ennakoi kasvavansa tänä vuonna alaa nopeammin, minkä myös indikoivat mittarit vahvistavat. Vuoden 2019 kasvuksi odotetaan noin 3,4 %, kun ala keskimäärin kasvaa 2 %.
Yhtiön sijoitustuotot kuluvalta vuodelta olivat 4,6 % ja viime vuonna vastaava luku oli 0,6 %. Sijoitustoiminnan tuotot ovat hyviä, mutta loppuvuoden näkymät vaikuttavat selvästi haasteellisemmilta.
Pohjantähden vahinkomäärät ovat ennakoidulla tasolla, vaikka erityisesti kappalemääräisesti vahinkoja sattuukin aiempaa enemmän.
”Asiakkaille sattuvien vahinkojen korvaaminen on ydintoimintaamme. Olemme lisänneet henkilökohtaista palvelua korvaustilanteissa entisestään ja asiakkaat ovat ottaneet tämän ilolla vastaan”, Aki Kiiliäinen kertoo.