Korjaa puutteelliset palkkatietoilmoitukset tulorekisteriin
Pohjantähti on hakenut palkkatietoja vuodelta 2019 tulorekisteristä työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen lopullisen vakuutusmaksun määräämistä varten. Tulorekisterin tiedoissa on havaittu virheitä ja puutteita.
Olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden osalta on todettavissa, että tulorekisterin tiedoissa on todennäköisesti korjattavaa.
Yleisimmät tulorekisterin tiedoissa havaitut virheet
Erityisesti seuraavissa tiedoissa on ollut tulorekisterin ensimmäisenä vuonna virheitä tai puutteita:
- Työntekijän palkkatiedoille on annettu Vakuuttamistiedon tyyppitieto Ei-työtapaturma- ja ammattitautivakuutusmaksun alainen, jolloin palkat ovat ohjautuneet vakuutuksen ulkopuolelle.
- Ammattiluokka-tietoa ei ole ilmoitettu.
- YEL-vakuutetun yrittäjän tiedoille ei ole annettu Vakuuttamisen poikkeustilanteen tyyppitietoa: Ei vakuuttamisvelvollisuutta (työtapaturma- ja ammattitautivakuutus), jolloin yrittäjän palkat ovat ohjautuneet pakolliseen työtapaturma- ja ammattitautivakuutukseen.
- Jaetuille vakuutuksille ei ole ilmoitettu vakuutusnumeroa. Näissä tilanteissa työnantajalla on useampi työtapaturmavakuutus.
Ohjeita tulorekisterin tietojen ilmoittamiseen ja korjaamiseen
Ohjeita Tulorekisterin tietojen ilmoittamiseen ja korjaamiseen
Ilmoita työtapaturmavakuutuksen tiedot tulorekisteriin ja lue lisää ammattiluokasta
Tietojen korjaaminen tulorekisterissä
Tulorekisterin yksityiskohtaiset ohjeet vuodelle 2019
Tulorekisterin yksityiskohtaiset ohjeet vuodelle 2020
Oikeat tiedot tulorekisterissä ovat kaikkien etu
Mistä saan apua tulorekisterin tietojen korjaamiseen?
Tulorekisterin asiakaspalvelu neuvoo tietojen korjaamiseen liittyvissä asioissa. Tulorekisterin asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9–16.15 numerossa 029 497 550. Tulorekisteri-chat antaa yleisluontoista tulorekisterineuvontaa.
Ole rohkeasti yhteydessä myös palkanlaskentaohjelmistosi toimittajaan. He pystyvät ohjeistamaan arjen toiminnoissa tulorekisteriin liittyen.