Tilaa vakuutuslaskut sähköisinä – säästät rahaa sekä ympäristöä

Sähköiset laskut ovat saatavillasi missä ja milloin vain – jopa kesämökin rauhassa!

Sähköinen lasku on paitsi kätevä, myös ilmainen. Sen hiilijalanjälki on vain kolmanneksen paperilaskusta, joten myös luonto kiittää. Osana kestävän kehityksen tavoitteitamme pyrimme vähentämään paperipostin määrää ja otamme syksyllä käyttöön laskutuslisän paperisten vakuutuslaskujen osalta.

Henkilöasiakkaiden osalta vaihtoehtoina ovat e-lasku tai sähköinen vakuutusposti Oma Pohjantähteen. Yritysasiakkaat voivat ottaa käyttöönsä joko verkkolaskun tai sähköisen vakuutuspostin Oma Pohjantähteen. Alta löydät ohjeet, kuinka saat aktivoitua sinulle sopivimman sähköisen laskun.

Henkilöasiakas

E-lasku

  1. Kirjaudu Oma Pohjantähteen ja valitse Omat tiedot -osio.
  2. Klikkaa Sähköinen asiointi -osiossa Tilaa e-lasku. Valitse vielä pankki, johon haluat e-laskuehdotuksen.
  3. Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja hyväksy e-laskuehdotus.

Huom. E-laskuehdotuksen hyväksymistapa verkkopankissa vaihtelee pankkikohtaisesti. Osa pankeista ei näytä e-laskuehdotuksia esimerkiksi mobiilisovelluksessa.

Tai

  1. Kirjaudu verkkopankkiisi.
  2. Tee uusi e-laskusopimus.
  3. Valitse laskuttajaksi Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö.
  4. Lisää e-laskusopimuksen vaatimat yksilöintitiedot (maksajan henkilötunnus tai y-tunnus sekä asiakasnumero, jonka saat esimerkiksi Pohjantähden laskulta tai vakuutuskirjalta).
  5. Vahvista e-laskusopimus.

Oma Pohjantähden sähköinen vakuutusposti

  1. Kirjaudu Oma Pohjantähteen ja valitse Omat tiedot -osio
  2. Klikkaa Sähköinen asiointi -osiossa Tilaa sähköinen vakuutusposti. Valitse vielä Ota käyttöön.
  3. Valitse itsellesi mieluisat ilmoitusasetukset klikkaamalla Sähköposti-ilmoitukset-painiketta. Suosittelemme ilmoituksia ainakin uusista laskuista, vakuutuskirjoista ja viesteistä.

Yritysasiakas

Verkkolasku

Ilmoita yrityksen verkkolaskuosoite meille Verkkolaskuosoitteen ilmoitus -sivulla.

Tai

Ota yhteyttä yritysasiakaspalveluumme 020 763 4052.

Oma Pohjantähden sähköinen vakuutusposti

  1. Yrityksen vakuutusasioissa Oma Pohjantähti täytyy ensin aktivoida yrityksen käyttöön. Tämä onnistuu ottamalla yhteyttä yritysasiakaspalveluumme 020 763 4052.
  2. Kirjaudu Oma Pohjantähteen.
  3. Valitse edustettavaksi tahoksi yrityksesi.
  4. Klikkaa Sähköinen asiointi -osiossa Tilaa sähköinen vakuutusposti. Valitse vielä Ota käyttöön.
  5. Valitse itsellesi mieluisat ilmoitusasetukset klikkaamalla Sähköposti-ilmoitukset-painiketta. Suosittelemme ilmoituksia ainakin uusista laskuista, vakuutuskirjoista ja viesteistä.