Olemme huolissamme seuranneet luonnonvarojen ylikuluttamista ja tämän vaikutusta planeettamme hyvinvointiin.
Pitääksemme planeettamme elinkelpoisena vielä tulevillekin sukupolville, tulee meidän huomioida kestävän kehityksen näkökulmat aikaisempaa painokkaammin myös omassa liiketoiminnassamme, esimerkiksi paperin kulutusta vähentämällä.
Tältä sivulta löydät kaikki tarkemmat tiedot paperittomasta palvelusta.
Toivottavasti osallistut kestävän kehityksen talkoisiin kanssamme!
Paperittomalla palvelulla saat vakuutuspostit heti ulottuvillesi tietoturvallisesti. Lähetämme sinulle laskut ja muut asiakirjat sähköiseen asiointipalveluumme Oma Pohjantähteen perinteisen, kotiin toimitetun paperipostin sijaan. Kun saat uutta vakuutuspostia Oma Pohjantähteen, ilmoitamme siitä sähköpostilla.
Suosittelemme kaikille asiakkaillemme paperitonta palvelua! Palvelu on ilmainen.
Paperittoman palvelun edut
Nopeaa ja vaivatonta
Pääset tarkastelemaan vakuutuspostiasi missä ja milloin tahansa. Kun saat uutta vakuutuspostia, se tavoittaa sinut heti lähetyksen jälkeen. Laskut ja asiakirjat pysyvät sähköisessä asiointipalvelussa järjestyksessä ja me huolehdimme arkistoinnista. Ei enää mappeja hyllyjen täydeltä!
Tietoturvallista
Sinun ei tarvitse huolehtia, että laskut tai vakuutuskirjat katoaisivat tai joutuisivat vääriin käsiin. Kirjaudut Oma Pohjantähteen turvallisesti verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Ympäristöystävällistä
Paperiton palvelumme vähentää paperin kulutuksen lisäksi päästöjä, joita paperin kuljettaminen aiheuttaa. Tästä palvelusta ympäristökin tykkää!
Miten paperiton palvelu toimii?
Kun käytössäsi on paperiton palvelu, emme enää lähetä vakuutuspostiasi paperisena, vaan saat ilmoituksen uusista saapuneista laskuista ja muusta vakuutuspostista sähköpostilla.
Löydät vakuutuspostisi sähköisestä asiointipalvelustamme Oma Pohjantähdestä, johon pääset kirjautumaan joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Halutessasi voit ladata vakuutuspostia tietokoneellesi tai mobiililaitteellesi.
Ilmoitukset saapuneesta vakuutuspostista eivät koskaan sisällä vakuutus- tai korvaustietoja.
Lähetämme edelleen maksukehotukset, irtisanomisilmoitukset sekä kielteiset korvauspäätökset postilla.
Huolehdi sähköpostiosoitteesi ajan tasalle
Paperittoman palvelun toiminnan kannalta on tärkeää, että tarkistat ja tarvittaessa päivität sähköpostiosoitteesi. Näin ilmoituksemme uusista laskuista ja asiakirjoista tavoittavat sinut.
Sähköpostiosoitteen lisäys tai päivitys onnistuu Oma Pohjantähdessä. Löydät sähköpostiosoitteesi palvelun Omat tiedot -osiosta. Tarkastathan samalla, että myös muut yhteystietosi ovat ajan tasalla. Jos et ole kirjautunut palveluun aiemmin, sinulta pyydetään kirjautuessa sähköpostiosoite.
Muista huolehtia, että ilmoittamasi sähköpostiosoite on jatkossakin aina ajan tasalla ja oikein, ja että sähköpostilaatikossasi on tilaa uusille viesteille. Emme erikseen ilmoita viesteistä, jotka eivät ole menneet perille.
Näin saat paperittoman palvelun käyttöösi
Henkilöasiakas
- Kirjaudu Oma Pohjantähteen.
- Siirry Omat tiedot -osioon, klikkaa Sähköinen asiointi -otsikon alta Vakuutuspostin asetukset ja valitse sähköinen vakuutusposti käyttöön.
- Tarkista, että Omissa tiedoissa oleva sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla.
- Valitse itsellesi mieluisat ilmoitusasetukset klikkaamalla Sähköposti-ilmoitukset-painiketta. Suosittelemme ilmoituksia ainakin uusista laskuista, vakuutuskirjoista ja viesteistä.
Yritysasiakas
Yritysasiakkaiden osalta paperittoman palvelun käyttöönotto edellyttää sähköisen asioinnin aktivointia yrityksellesi. Ota yhteyttä yritysasiakaspalveluumme 020 763 4052, niin autamme sähköisen asiointipalvelun ja paperittoman palvelun käyttöönotossa.
Jos sähköinen asiointi on jo aktivoitu yrityksellesi, paperittoman palvelun käyttöönotto onnistuu näin:
- Kirjaudu Oma Pohjantähteen.
- Valitse edustettavaksi tahoksi yrityksesi.
- Siirry Omat tiedot -osioon, klikkaa Sähköinen asiointi -otsikon alta Vakuutuspostin asetukset ja valitse sähköinen vakuutusposti käyttöön
- Tarkista, että Omissa tiedoissa oleva sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla.
- Valitse yrityksellesi mieluisat ilmoitusasetukset klikkaamalla Sähköposti-ilmoitukset-painiketta. Suosittelemme ilmoituksia ainakin uusista laskuista, vakuutuskirjoista ja viesteistä.
Suosittelemme paperittoman palvelun rinnalle e-laskua
E-laskulla helpotat arkeasi entisestään. Kun sinulla on e-lasku käytössäsi, saat sähköisen laskun suoraan verkkopankkiisi. Sinun ei tarvitse syöttää käsin laskun maksutietoja ja vältyt näppäilyvirheiltä. Voit valita e-laskusopimusta tehdessäsi, lähtevätkö laskut automaattisesti maksuun eräpäivänä vai hyväksytkö laskut erikseen maksuun.
Näin saat e-laskun käyttöön
- Kirjaudu Oma Pohjantähteen ja valitse Omat tiedot -osio.
- Klikkaa Sähköinen asiointi -osiossa Tilaa e-lasku. Valitse vielä pankki, johon haluat e-laskuehdotuksen.
- Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja hyväksy e-laskuehdotus.
Huom. E-laskuehdotuksen hyväksymistapa verkkopankissa vaihtelee pankkikohtaisesti. Osa pankeista ei näytä e-laskuehdotuksia esimerkiksi mobiilisovelluksessa.
tai
- Kirjaudu verkkopankkiisi.
- Tee uusi e-laskusopimus.
- Valitse laskuttajaksi Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö.
- Lisää e-laskusopimuksen vaatimat yksilöintitiedot (maksajan henkilötunnus tai y-tunnus sekä asiakasnumero, jonka saat esimerkiksi Pohjantähden laskulta tai vakuutuskirjalta).
- Vahvista e-laskusopimus.